6 december 2011

Kermits lilla gröna

Fox news har kritiserat den nya filmen med Mupparna för att vara kommunistisk. Tydligen innehåller den en oljebaron vid namn Tex Richman ( alltså namnet. Trodde ingen skull matcha julkalenderns Madame Bovén) som hotar att köpa Mupparnas teater och jämna den med marken. Tydligen blandar folket på Fox ihop kommunister med miljörörelsen för de ägnar mycket tid åt att beklaga sig över hur ingen i Hollywood berättar historien om den snälla oljan som hjälper ambulansen till sjukhuset eller värmer upp ett hus, istället indoktrinerar dem ungarna med filmer som Bilar 2 och Syriana. Japp den sista filmen klumpas ihop med tecknade barnfilmer i en rant från ett foxankare.

Jag såg fram emot filmen när jag hörde att den var på g och att Jason Segel skulle skriva manus och medverka i den Att den upprör Fox news höjer onekligen mina förväntningar på den och jag tycker att filmbolaget borde tacka dem för den virala reklam det har blivit av dem här uttalandena. Läs mer på Huffington Post här och för en marxistisk analys av Mupparnas verk rekommenderar jag den här Guardian-artikeln.  Och här är trailern:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar